Bank zapłaci klientom, żeby zrezygnowali z kodów SMS

Bank zapłaci klientom, żeby zrezygnowali z kodów SMS

mBank rozpoczął nową promocję o nazwie „Dycha w kieszeni”. Zachęca swoich klientów do przetestowania mobilnej autoryzacji. Bank liczy na to, że większość klientów nie wróci już później do kodów SMS.

Wyliczyło, że banki wydają rocznie na wysyłkę kodów SMS nawet 70 mln zł. Nic więc dziwnego, że eksperymentują z nowymi i tańszymi sposobami autoryzacji transakcji. Jednym z takich przykładów jest mobilna autoryzacja opracowana przez mBank. Jeśli z niej skorzystacie, to w trakcie zlecania przelewu przez internet, zamiast kodu SMS dostaniecie powiadomienie PUSH z aplikacji mobilnej. Żeby zaakceptować dyspozycję wystarczy wybrać przycisk „zatwierdź” i wpisać PIN do aplikacji. mBank przekonuje, że takie rozwiązanie jest nie tylko wygodne (nie trzeba przepisywać kodu), ale i bezpieczne.

Bank rozpoczął promocję o nazwie „Dycha w kieszeni”. Za jej pomocą zachęca do przetestowania mobilnej autoryzacji. Każdy kto to zrobi, dostanie od banku 10 zł zniżki na zakupy w kinie. Żeby skorzystać z promocji należy dokonać co najmniej jednej transakcji za pomocą nowego rozwiązania. Jeśli to zrobicie, to w ciągu 7 dni w serwisie transakcyjnym mBanku pojawi się mOkazja pozwalająca skorzystać ze zniżki. Wystarczy ją aktywować i udać się na seans do kina. Zysk nie jest duży, ale żeby zarobić dychę nie trzeba się specjalnie wysilać. Bank liczy zapewne na to, że większość klientów nie wróci już później do „przestarzałych” kodów SMS.

W ubiegłym roku podobną akcję prowadził PKO Bank Polski. Zachęcał klientów do przesiadki z kart zdrapek na kody SMS. By ich zmotywować, zaoferował nie tylko 10 zł za zmianę sposobu autoryzacji, ale dodatkowo podniósł cenę za skorzystanie z kodu w formie zdrapki.
Być może już niedługo zarówno kody w formie SMS, jak i zdrapek odejdą w ogóle do lamusa. Ministerstwo Cyfryzacji wspólnie z telekomami pracuje nad usługą Mobile Connect. Każdy użytkownik telefonu będzie mógł nadać swojej karcie SIM unikalne hasło (PIN). Hasło to w powiązaniu z numerem telefonu będzie służyło do identyfikacji tożsamości danej osoby. Rozwiązanie będzie też można wykorzystywać do realizacji innych usług. Na przykład do autoryzacji transakcji w systemach bankowości internetowej.