ING Bank Śląski będzie sprzedawał hipoteki przez internet

ING Bank Śląski będzie sprzedawał hipoteki przez internet

ING Bank Śląski rozpoczyna sprzedaż kredytów mieszkaniowych przez internet. Klienci będą mogli przejść całą procedurę online. W placówce pojawią się raz – po to, by podpisać umowę. To pierwsze takie rozwiązanie na naszym rynku.

Standardowa procedura wnioskowania o kredyt hipoteczny jest uciążliwa. Często wiąże się z kilkoma wizytami w banku i dostarczaniem dodatkowych dokumentów. ING Bank Śląski zapewnia, że klient wnioskujący o hipotekę przez internet, placówkę odwiedzi tylko raz – po to, by podpisać umowę. Wszystkie formalności załatwi wcześniej online, w trakcie rozmowy z konsultantem.

Zobacz także:

- Najnowsze rozwiązania z zakresu zdalnego doradztwa tzw. Remote Advisory pozwalają klientom zdecydować kiedy i jak chcą się kontaktować z bankiem – mówi Katarzyna Stawecka, Dyrektor Banku odpowiedzialna za kredyty hipoteczne i ubezpieczenia. - Dotychczas spotkaliśmy się tylko z pozytywnymi opiniami klientów, którzy otrzymali kredyt hipoteczny poprzez nowy proces. Cenią sobie zdalność, szybkość i wygodę takiej obsługi. Chcemy doskonalić ten proces i rozszerzać na inne produkty i usługi, aby był bardziej przyjazny dla klientów – dodaje.

W nowym modelu obsługi klienta, doradca przedstawi ofertę i wstępnie oszacuje zdolność kredytową. Kiedy klient podejmie decyzję o wyborze produktu, doradca zdalnie przeprowadzi go przez proces wypełnienia wniosku i pomoże skompletować dokumentację. Klient wyśle wniosek kredytowy wraz z załącznikami poprzez system bankowości internetowej lub mailem. Decyzję o przyznaniu kredytu otrzyma online.

Zobacz także:

Osobom, które zdecydują się na zdalną obsługę, dedykowany będzie jeden doradca, który będzie prowadził sprawę od początku do końca procesu udzielenia kredytu. Klient może się z doradcą skontaktować telefonicznie, przez e-mail, system Moje ING, a niebawem również przez czat.

- W wyniku postępującej digitalizacji i mobilności zmieniają się przyzwyczajenia klientów. Dostosowujemy nasze modele obsługi do tego, jak w dzisiejszym świecie funkcjonują klienci, którzy oczekują kontaktu z bankiem w dogodnym dla nich miejscu i czasie. Nieustannie pracujemy nad efektywnymi i użytecznymi rozwiązaniami, odpowiadającymi na te potrzeby – powiedział Marcin Giżycki, wiceprezes ING Banku Śląskiego odpowiedzialny za Pion Bankowości Detalicznej.

Z bankowości internetowej i mobilnej korzysta coraz więcej osób. Z danych ZBP wynika, że aktywnych użytkowników bankowości internetowej jest już ponad 15 mln. Z kolei dane serwisu PRNews.pl wskazują na to, że z bankowości mobilnej aktywnie korzysta 7,7 mln osób, z czego 3,5 mln z aplikacji w telefonach. Banki od dawna sprzedają już kredyty konsumpcyjne i karty kredytowe w kanałach elektronicznych. Do tej pory żadna instytucja nie zaoferowała jednak sprzedaży hipotek online. Jak nietrudno się domyślić, najprawdopodobniej wkrótce kolejne banki pójdą w ślady Śląskiego.